Televizní reklama má stále největší potenciál oslovit a zaujmout masové publikum. Toto médium je velmi účinným komunikačním nástrojem v celkové marketingové strategii. Dokáže vygenerovat vynikající návratnost investic a zajistit zvýšené povědomí o značce. Je velmi důležité tento marketingový kanál nijak nepodceňovat. Pokud vám to vaše možnosti dovolují, určitě o televizní reklamně velmi vážně uvažujte. Důležité je optimální vyvážení vaší reklamy v televizi také vzhledem k vašim obchodním aktivitám. Pokud nedisponujete výraznými finančními prostředky, je velmi důležité správné načasování kampaně. Řada potenciálních inzerentů má pocit, že když kampaň nepoběží minimálně měsíc, není účinná. To ale není pravda. Důležité je znát přesně svou cílovou skupinu, vhodně přizpůsobit načasování kampaně, nakoupit správné GRP a zvolit výhodný formát.

  • Analyzujeme vaší cílovou skupinu.
  • Doporučíme strategický plán.
  • Navrhneme optimální rozpočet.
  • Doporučíme optimální reklamní formát.
  • Najdeme vhodného partnera pro výrobu reklamního spotu.
  • Pomůžeme s kreativou a tvorbou storyboardu televizního spotu.
  • Doporučíme optimální nákup reklamního prostoru dle GRP.
  • Ustálíme jednotný, dlouhodobý a vámi vyžadovaný styl reportingu.

Využijte služeb vašeho outsourcovaného marketingového manažera. Jsme připraveni vám okamžitě pomoci. Stačí, abyste nás právě teď kontaktovali a vše potřebné si domluvíme.

Co je televizní reklama?

Televizní reklama je sdělení směrem k mase zákazníků. Cílem je posílit povědomí o značce, propagaci produktu nebo služby a v konečném důsledku podpořit prodeje společnosti.

Inzerenti využívají televizní reklamu pro její schopnost oslovit masy diváků. Při inzerci v televizi je nutné myslet na to, aby byla vaše reklama vysílána ve správný čas a na správné stanici, abyste oslovili požadované cílové publikum. Na první dobrou by se mohlo zdát, že jediným ukazatelem pro úspěšnost je sledovanost. Ale pokud neoslovíte správnou cílovou skupinu, výsledkem budou neefektivně vynaložené finance, které s vyšší sledovaností samožrejmě stoupají. Základem pro úspěšnou televizní kampaň je správné cílení.

Je televizní reklama účinná?

Ano. Televize je od samého počátku základem reklamy a stále má nepopiratelně obrovský dosah. Televize je důvěryhodným zdrojem zpráv, informací a zábavy pro téměř všechny domácnosti. Pro televizní reklamu neexistují žádné blokátory reklam a diváci jsou častěji při sledování televize silně zapojeni. Díky tomu je pro inzerenty velmi efektivní médium.

Jak se měří dosah televize?

Zásah je metrika, která odkazuje na počet diváků, kteří měli možnost shlédnout televizní reklamu během daného časového období. Tady je důležité správné naplánování kampaně dle dostupných dat sledovaností a GRP. Gross Rating Points měří velikost osloveného publika daným programem v daném čase. Jedná se o procento cílového publika, které televizní reklama zasáhla, vynásobené frekvencí jeho vysílání během časového plánu.

Například televizní reklama, která je vysílána 5krát a dosahuje 40 % cílového publika, by měla 200 GRP (GRP = 5 × 40 %).

Jak efektivní je televizní reklama ve srovnání s jinými metodami?

Televizní market share v ČR

Tržní podíl televizí v ČR 2020
Tržní podíl televizí v ČR 2020

Výhody televizní reklamy

  • Diváci vaši reklamu slyší, vidí a čtou, což znamená, že informace (a pocity, které vyvolává) vnímají více smysly.
  • Televizní reklamy mají široký dosah. 97 % českých domácností má televizi . Za předpokladu, že i polovina z nich sleduje televizi v hlavním vysílacím čase, je dosah nepopiratelný.
  • Televizní reklamy jsou působivé. Osloví publikum v momentě, kdy jsou pozorní a soustředění.
  • Televizní reklamy umožňují vytvořit identitu značky a rozšířit povědomí o značce. Dají vám šanci být kreativní a přiřadit vaší společnosti nebo produktu osobnost.

Kolik stojí reklama v televizi?

Náklady na reklamu v televizi závisí na mnoha faktorech. Při plánování rozpočtu na televizní reklamu je třeba vzít v úvahu několik věcí: náklady na výrobu reklamního spotu, požadovanou vysílací stanici a její sledovanost, čas vysílání a samotný druh reklamního spotu, tedy klasický 20 – 30 sekundový spot v reklamním breaku nebo sponzorský vzkaz, popřípadě injektáž přímo během vysílání zvoleného pořadu, který tuto reklamní službu umožňuje.

Mám zájem o nezávaznou konzultaci

* označená pole jsou povinná