Pracujte s databází zákazníků efektivně. Správně zvolená strategie email marketingu vám pomůže zákazníky nejen udržet aktivní, ale zároveň s ní dokážete i navýšit částku, kterou u vás utratí. Zajistíte si optimální míru retence a vybudujete pozitivní afinitu k vaší značce, výrobkům i službám. V rámci spolupráce se s vámi na nastavení vhodné emailové strategie podíváme. 

A uděláme více než to. Společně nastavíme základní prvky emailů tak, aby vás zákazníci vždy rozeznali od konkurence. Díky copywritingu  vyladíme i unikátní a v čase konzistentní obsah vašich kampaní. Vytvoříme sdělení s osobitým jazykovým stylem, kterému vaši zákazníci budou rozumět. 

Pomůžeme vám tak budovat loajalitu vašich zákazníků a jejich ochotu u vás nakupovat nebo objednávat. Neváhejte nás kontaktovat. Společně dáme vašemu email marketingu tvář.

Využijte služeb vašeho outsourcovaného marketingového manažera. Jsme připraveni vám okamžitě pomoci. Stačí, abyste nás právě teď kontaktovali a vše potřebné si domluvíme.

Má význam využívat e-mail marketing?

Email marketing je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak oslovovat přesně profilovanou cílovou skupinu vašich zákazníků nebo návštěvníků vašeho webu. Správně nastavená marketingová strategie e-mailingu je základem k úspěchu, který se téměř s jistotou dostaví. Dalším podstatným předpokladem pro úspěšný emailing je kvalitní textový obsah. Vaše vlastní databáze emailů, popřípadě dalších identifikačních údajů vašich zákazníků, je tím nejcennějším, čím disponujete a možná to ani nevíte. Porozumění tomu, kdo je váš zákazník, jak se váš zákazník chová v časové ose (v průběhu nákupního procesu) nebo jak se váš zákazník chová poté, když uskuteční vámi definovanou konverzi (nákup, registrace, objednávka), je předpokladem pro zlepšení prodejů a také pro zlepšení vztahu se zákazníkem. A přesně v tomto vám vhodně nastavená strategie email marketingu může zásadně pomoci.

Budování vlastní emailové databáze je náročný a zdlouhavý proces. Jak to tak ale většinou bývá, trpělivost a důslednost se vždy vyplatí. Stejně tak to funguje i v emailovém marketingu. Práce na rozvoji vlastní databáze je nekončící aktivní proces. Získat e-mailový kontakt možná nemusí být až takový problém. To podstatné se děje až potom. Důležité je, jak se s tímto kontaktem pracuje dál. Lidé jsou velmi citliví k tomu, co jim do emailu chodí. Stačí špatně zvolená komunikace nebo nerelevantní produktová nabídka doručená ve vašem newsletteru a z vašeho dosud spokojeného zákazníka se jedním klikem stane odhlášený, nespokojený, bývalý zákazník, kterého následně velmi těžko přesvědčíte, aby vám svůj kontakt znovu přihlásil.

V každém případě je e-mail marketing velmi efektivní cestou, jak zvyšovat návštěvnost webu, zájem o vaši značku, zájem o váš produkt nebo služby. Je ideálním nástrojem pro vytváření pozitivní reference, kterou spokojený zákazník šíří do svého okolí. Kromě klasického e-commerce efektu, je e-mailing nedílnou součástí procesu péče o zákazníka.

Analýza e-mailingu

Zmapování aktuálního stavu vašeho e-mail marketingu je základním stavebním prvkem pro vybudování optimální strategie. Informace o tom, jestli a jak e-mailing využíváte, nám pomohou určit směr.

Sbíráte data o kontaktech nebo o tom teprve uvažujete? Nakládáte s kontakty dle aktuálních GDPR pravidel správně? K jakému typu komunikace e-mail marketing využíváte a co jsou vaše konverze? Jsou šablony vašich kampaní uživatelsky přívětivé? Jak moc je váš e-mailing zautomatizovaný? V jakých číslech se pohybují metriky open rate a cklick rate, spamu, odhlášení? Jak tento kanál používá vaše konkurence a pokrývá aktuálně využívaný nástroj všechny vaše potřeby včetně budoucího rozvoje?

Cílem není za každou cenu celý váš e-mail marketing změnit. Cílem je najít možnosti, jak například vylepšit to, co vám díky profesionální slepotě může unikat. Najít společně způsob, jak navýšit výnos z tohoto kanálu a dát vám i zákazníkům šanci, aby je komunikace bavila a byla pro ně přínosná. 

Aktuální trendy, možnosti e-mailingu a vhodná strategie

Abyste z tohoto kanálu vytěžili maximum, potřebujete kromě aktuálního stavu mít přehled i o všech jeho možnostech a aktuálních trendech. Společně projdeme aktuální a možné využití jednotlivých typů kampaní, technická nastavení i souvislosti s nastavením e-mailingové strategie.

​Transakční e-maily

Jak už název napovídá, souvisí s komunikací ohledně transakcí. Jsou to ty jednoduché textové zprávy, které vám přijdou do schránky, kdykoliv se někde zaregistrujete, objednáte si zboží nebo spravujete svůj profil. 

Jako firma s pomocí těchto e-mailů budujete databázi kontaktů. Posíláte svým zákazníkům daňové doklady nebo jim předáváte informace ohledně doručení objednávky. Právě na nich celá online komunikace s vašimi zákazníky stojí a padá. 

E-maily transakčního typu jsou zpravidla doručeny automaticky z redakčního systému vašeho webu nebo e-mailingového nástroje. Každá taková zpráva bývá rozeslána obratem individuálně na základě konkrétní aktivity kontaktu. Při správném nastavení a využití by vždy měla dorazit do doručené pošty.

Marketingové nebo-li brandové e-maily

Pod tímto druhem komunikace si naopak vybavte všechny hromadné zprávy obsahující nabídky produktů, slevy, pozvánky na akce nebo newslettery se zajímavými články oblíbeného blogu. 

Je to ta část e-mail marketingu, kterou jako firma určitě řešíte nejčastěji. S její pomocí máte šanci zpropagovat své výrobky, přivést zákazníky na svůj web a získat potřebou pozornost. 

Ještě než se ale do přípravy takových kampaní pustíte, připravte si dopředu přibližný publikační plán. Obzvláště v tomto případě totiž platí, že méně je více. Pokud zákazníka svou komunikací zahltíte nebo mu budete pravidelně posílat obsah, který ho nezajímá, jste na dobré cestě ho ztratit.

Stejně důležitý je i obsah vašich marketingových e-mailů. Dejte si záležet na grafice, textech, funkčnosti prvků a odkazů. Zákazníci vaši snahu ocení a vy tak spíš získáte to, co od kampaně očekáváte.

Pokročilý e-mail marketing

Když začínáte, vystačíte si většinou s nastavením transakčních e-mailů a rozesílkou jednorázových tzv. ad hoc kampaní. Mailing jako nástroj teprve objevujete a zjišťujete, co konkrétně vašemu byznysu může tento kanál přinést.

Jakmile ale e-mailing už nějakou dobu využíváte a máte zájem vytáhnout z něho více šťávy, je správný čas, zaměřit se na pokročilejší aktivity. 

Kromě ad hoc e-mailů máte šanci využít také výhod automatických scénářů. Spouštěčem nebo-li triggerem může být určitý den a čas nebo splnění specifické podmínky. Předem krok po kroku si připravíte například pravidelné rozeslání vybrané kampaně doplněné o aktuální obsah vašeho webu. Stejně tak připomenete zákazníkovi nedokončený nákup nebo mu pomocí retenční kampaně nabídnete slevu na jeho oblíbený produkt.

Společně se také zaměříme na segmentaci. Zejména firmy a s většími databázemi a širším okruhem nabízených produktů a služeb mohou díky lepší segmentaci vytěžit z e-mailingu i několikanásobně více. Čím více se nabídka a komunikace blíží stylu a představám zákazníka, tím spíše nakoupí a s vyšší pravděpodobností k vám nakoupit přijde znovu.

Na segmentaci jsou navázány i skórování a reaktivace. Hodí se na ně zaměřit až tehdy, když e-mailing už déle používáte a máte dostatek dat o výkonu vašich kampaní a aktivitě vašich zákazníků. Databázi si pak máte šanci rozčlenit na celky nejen dle informací získaným přímo od zákazníků, ale třeba také dle toho, jak často u vás nakoupí a za kolik. Zároveň pokud víte, že některé kontakty s vašimi kampaněmi interagují více než jiné a některé například neotevírají vůbec, máte šanci s rozesíláním e-mailů pracovat efektivněji.

S pokročilým laděním souvisí i testování obsahu, stylu a času rozesílky nebo také zpětná vazba. Stejně jako ostatní odvětví se vyvíjí i e-mail marketing a s ním i vnímání lidí. Nestačí proto 1x kampaň nastavit a vyladit. Odpovídá totiž aktuálnímu optimu, které se v čase mění. A prací e-mailing specialisty je právě to hledání a hraní si s obsahem tak, aby se vaše kampaně co nejvíce přibližovaly optimu v daném čase. 

Souvislost s optimální strategií

Ať už je váš byznys menší nebo větší, máte více či méně konkurentů, e-mailingová strategie pro váš byznys bude vždy unikátní. Při stanovování optimální kombinace mailingových aktivit vždy bereme ohled na historii a aktuální stav. Klíčové jsou samozřejmě vaše představy o budoucím využití tohoto marketingového kanálu jak v rámci funkčnosti tak i financí.

Dle počáteční analýzy a komunikace s vámi navrhneme optimální strategii i plán na další rozvoj e-mail marketingových aktivit. Tu následně společně doladíme. 

Výběr dodavatele a správa e-mailingu

Jakmile nastavíme cíle a strategii, je ten správný čas projít i možnosti aktuálně využívaného nástroje, pokud už s nějakým pracujete. Může plně vyhovovat vaši potřebám. Zároveň je ale vždy nezbytné myslet i na rozvíjení aktivit do budoucna a technické možnosti vašeho byznysu. 

Jako začátečníkům vám může vyhovovat například základní verze Mailchimpu, která je zdarma. Možná ale chcete s mailingem do budoucna pracovat více a víte, že nástroj chcete napojit na více interních systémů. Vaše potřeby dokáží naplnit přizpůsobivé nástroje, jako jsou Smartemailing nebo Ecomail nebo robustnější řešení jako třeba Exponea nebo Targito, které zabezpečí více oblastí komunikace a správy vašeho byznysu.

Abychom našli optimální řešení, využíváme k ověření vhodnosti nástroje sestavené analýzy a strategii. Dle vašich představ a potřeb připravíme zadání pro výběrové řízení. Společně provedeme předvýběr a následně oslovíme vhodné kandidáty.

Po dodání podkladů a informačních schůzkách projdeme dostupné informace, vyhodnotíme a doporučíme vám nejvhodnější nástroj. Finální rozhodnutí je ale vždy na vás. 

Implementace

Po výběrovém řízení nás čeká důležitá část práce. Implementace představuje zasmluvnění spolupráce, nastavení nástroje pro možnosti odesílání, napojení na další vaše systémy i případný přenos stávajících mailingů z původního nástroje. 

Na základě zkušeností víme, že celý tento proces je třeba důkladně promyslet. V některých případech může implementace zabrat i několik měsíců. Její úspěch pak spočívá ve správném postupu. Pokud zpočátku například do důsledku nepromyslíte napojení systémů, za pár měsíců možná zjistíte, že některé body připravené strategie nebude tak snadné aplikovat. 

Správa e-mail marketingu

Nejspíš je vám samotným jasné, že implementací práce na e-mailingu nekončí. Po počátečních nastaveních, převedení a spuštění již probíhajících kampaní se společně ponoříme do postupného naplňování naplánovaných strategických kroků. 

Při implementaci se již často povede vylepšit stávající mailingové aktivity. V tomto duchu pak postupujeme ke složitějším celkům, jako jsou potřené automatické scénáře, očišťování databáze, pokročilá segmentace a další.

Veškeré prováděné kroky testujeme a posléze vyhodnocujeme. Aplikujeme tak finálně vždy takové řešení, které víme, že funguje. Aplikované procesy zároveň sledujeme v čase a připravujeme souhrnné i detailní reporty, které si společně na počátku nastavíme. Na jejich základě pak přicházíme s návrhy na další vylepšení a dle dohody s vámi pak v nekončícím procesu pokračujeme. 

Mám zájem o nezávaznou konzultaci

* označená pole jsou povinná