Využijte širokých možností práce s vaší vlastní databází zákazníků. Správně zvolenou strategií e-mail marketingu dokážete zákazníky opakovaně oslovovat. Zajistíte si vysokou míru retence a vybudujete si pozitivní afinitu k vaší značce, k vašim výrobkům i vašim službám. Pomůžeme vám nejen se správným nastavením e-mailingové strategie. Díky copywritingu vám zajistíme unikátní obsah vašich e-mailů s osobitým jazykovým stylem, kterému vaši zákazníci budou rozumět. Pomůžeme vám zvýšit loajalitu vašich zákazníků a jejich ochotu u vás nakupovat nebo objednávat. Neváhejte nás kontaktovat a společně dáme vašemu email marketingu tvář.

  • Projdeme si aktuální stav vašeho e-mail marketingu.
  • Doporučíme vhodné strategie e-mail marketingu.
  • Společně vybereme vhodného dodavatele e-mailového nástroje.
  • Odborně zajistíme součinnost vašeho web developera nebo správce vaší databáze, pro správnou implementaci vašich e-mailových kontaktů do e-mailového nástroje.
  • Jako vaši marketingoví manažeři odborně povedeme strategii a správu e-mailového marketingu.
  • Zajistíme vám dlouhodobou kontinuitu strategie e-mailového marketingu.
  • Ustálíme jednotný, dlouhodobý a vámi vyžadovaný styl reportingu.

Využijte služeb vašeho outsourcovaného marketingového manažera. Jsme připraveni vám okamžitě pomoci. Stačí, abyste nás právě teď kontaktovali a vše potřebné si domluvíme.

Má význam využívat e-mail marketing?

E-mail marketing je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak oslovovat přesně profilovanou cílovou skupinu vašich zákazníků nebo návštěvníků vašeho webu. Správně nastavená marketingová strategie e-mailingu je základem k úspěchu, který se téměř s jistotou dostaví. Dalším podstatným předpokladem pro úspěšný e-mailing je kvalitní textový obsah. Vaše vlastní databáze e-mailů, popřípadě dalších identifikačních údajů vašich zákazníků, je tím nejcennějším, čím disponujete a možná to ani nevíte. Porozumění tomu, kdo je váš zákazník, jak se váš zákazník chová v časové ose (v průběhu nákupního procesu) nebo jak se váš zákazník chová poté, když uskuteční vámi definovanou konverzi (nákup, registrace, objednávka), je předpokladem pro zlepšení prodejů a také pro zlepšení vztahu se zákazníkem. A přesně v tomto vám vhodně nastavená strategie e-mail marketingu může zásadně pomoci.

Budování vlastní e-mailové databáze je náročný a zdlouhavý proces. Jak to tak ale většinou bývá, trpělivost a důslednost se vždy vyplatí. Stejně tak to funguje i v e-mailovém marketingu. Práce na rozvoji vlastní databáze je nekončící aktivní proces. Získat e-mailový kontakt možná nemusí být až takový problém. To podstatné se děje až potom. Důležité je, jak se s tímto kontaktem pracuje dál. Lidé jsou velmi citliví k tomu, co jim do emailu chodí. Stačí špatně zvolená komunikace nebo nerelevantní produktová nabídka doručená ve vašem newsletteru a z vašeho dosud spokojeného zákazníka se jedním klikem stane odhlášený, nespokojený, bývalý zákazník, kterého následně velmi těžko přesvědčíte, aby vám svůj kontakt znovu přihlásil.

V každém případě je e-mail marketing velmi efektivní cestou, jak zvyšovat návštěvnost webu, zájem o vaši značku, zájem o váš produkt nebo služby. Je ideálním nástrojem pro vytváření pozitivní reference, kterou spokojený zákazník šíří do svého okolí. Kromě klasického e-commerce efektu, je e-mailing nedílnou součástí procesu péče o zákazníka.

​Jaké e-maily můžete zákazníkům efektivně posílat?

Komunikace s potenciálním nebo už stávajícím zákazníkem by měla fungovat neustále. Vždy nejlépe v souvislosti s tím, co právě konkrétní člověk na vašem webu udělal nebo klidně také neudělal. Základní rozdělení e-mailů můžeme charakterizovat do třech skupin: akviziční, transakční a brandové.

​Akviziční email

Je to váš první kontakt s potenciálním zákazníkem. Snažíte se ho přilákat zpět na web. Také to ale může být skupina kontaktů, které sice nejsou z vaší databáze odhlášené, ale víte, že v porovnání s jinými zákazníky dlouhou dobu neprovedli žádný nákup nebo objednávku. I v tomto případě je dobré se čas od času aktivně připomenout akvizičním e-mailem.

​Transakční email

Většinou se jedná o automaticky zasílané maily, které se generují na základě provedené akce na webu. Zákazník si prohlíží nabídku, ale neudělá žádnou další akci. Jiný zákazník, který je o krok dále a uloží si produkt do košíku, ale nákup ještě nedokončil a opustil web. A samozřejmě zákazník, který nákup dokončil a přijde mu potvrzení o platbě, popřípadě žádost o zpětnou vazbu, jestli byl s průběhem nákupu spokojený.

Brandový e-mail

K těmto e-mailům je potřeba přistupovat obezřetně. Vy z toho sice můžete mít dobrý pocit, jak jste svým zákazníkům poslali vtipné přání k svátku, ale na tyto emaily zákazníci nejsou podvědomě připravení. Můžete je zastihnout v nevhodný okamžik a odhlášení v návalu emocí je pro ně záležitostí jednoho kliku. Přesto ale jsou tyto brand maily důležité pro budování pozitivního vztahu se zákazníkem.

Jaké e-mailové nástroje máte k dispozici?

E-mailových nástrojů existuje celá řada. Vzhledem k velké konkurenci se v dnešní době nedá jednoznačně říci, který nástroj je více nebo méně dobrý. Nejdůležitější funkcionality pro úspěšný e-mail marketing mají všichni velmi propracované a v podstatě naprosto totožné. Každý z nich musí projít totožnými spamovými filtry e-mailových poskytovatelů (v ČR nejčastěji Gmail a Seznam e-mail). Cenově jsou srovnatelné, takže většinou si nástroj dneska vybíráte podle toho, jak je technicky jednoduché jej propojit s vaší databází nebo opravdu jen podle toho, jak se vám líbí konkrétní uživatelské rozhraní.

Pro lepší přehlednost a z vlastních zkušeností doporučujeme tyto e-mailové poskytovatele:
Mailkit
SmartEmailing
Ecomail
MailChimp

E-mail marketing a GDPR

Vůbec není čeho se obávat. Samozřejmě, GDPR chrání primárně spotřebitele, ale díky jasně stanoveným podmínkám chrání sekundárně i vás, kdo e-maily rozesíláte nebo s tím chcete začít, ale máte právě kvůli GDPR obavy. Kdo to s e-mailingem myslí vážně a svědomitě, nemá se čeho bát.

​Správná registrace e-mailu:

Záznam registrace uživatele, kde je uvedená e-mailová adresa, datum a čas registrace (tyto jsou povinné).
Opt-in potvrzení uživatele, že souhlasí se svojí registrací (toto ale nesmí být ničím podmíněné).

Mám zájem o nezávaznou konzultaci

* označená pole jsou povinná