Určení správných cílových skupin je jedním ze základních kroků, pokud to s vaším marketingem myslíte opravdu vážně. Pokud chcete do reklamy investovat peníze, musíte přesně vědět, jakým směrem tyto investice budou vynaložené. U cílových skupin hovoříme vždy o skupině person, které spojuje konkrétní styl a charakteristika chování. Jednotlivé persony se vám tak mohou prolínat ve více různých cílových skupinách, a to právě na základě toho, v jaké fázi nákupního cyklu se právě nacházejí. Správná definice těchto cílových skupin vám zajistí přesné cílení marketingových aktivit a efektivní správu investic.

  • Analyzujeme vaše aktuální cílení na jednotlivé cílové skupiny
  • Na základě dostupných dat vytvoříme optimální rozdělení cílových skupin přímo na míru vašemu podnikání
  • Nadefinujeme vaše primární a sekundární cílové skupiny
  • Navrhneme komunikační strategii a komunikační plán

Využijte služeb vašeho outsourcovaného marketingového manažera. Jsme připraveni vám okamžitě pomoci. Stačí, abyste nás právě teď kontaktovali a vše potřebné si domluvíme.

3 úrovně cílových skupin

Kohorty (také generační skupiny)

Jednotlivé kohorty sdílejí světový názor, protože vyrostly ve stejnou dobu a měly podobné zkušenosti. To zpravidla platí pro generace, např. millennials nebo baby boomers, generace vloček. Kohorty vnímají své prostředí odlišně, a proto mají na stejné produkty nebo služby odlišné požadavky.

Segmenty

O krok níže, pod kohortami, máme skupiny person se společnými demografickými a socioekonomickými charakteristikami. Tady máme řekně klasické socio-demo rozdělení: pohlaví, věk, místo bydliště, příjem, zaměstnání, rodinný stav, náboženství, vzdělání a zájmy.

Archetypy:

Ještě níže pak jsou archetypy. Profily uživatelů v rámci jednotlivých segmentů. Ty se liší v psychografických charakteristikách, jako jsou povahové vlastnosti, návyky, hodnoty, životní cíle. Tyto jsou dobře vysledovatelné, zejména v digitálním prostředí. Analyzuje se chování skupin zákazníků při surfování po internetu.

Je třeba si přiznat, že není reálné uspokojit potřeby všech vašich potencionálních zákazníků. To ale ničemu nevadí. Důležité je si správně nadefinovat cílové skupiny, které mají nejefektivnější interakci s vaší nabídkou. Zaměřit se na cílové skupiny, které vám v prvních fázích pomohou rychle dosáhnout stanovené krátkodobé marketingové cíle. Po té následují sekundární cílové skupiny, které je potřeba přesvědčit, že vy jste pro ně tou správnou volbou. Přesvědčování ale nemusí být nikterak složité. Jejich chování je vlastně předurčuje k tomu, aby svůj pohled zaměřily právě vaším směrem.

Mám zájem o konzultaci

* označená pole jsou povinná